Saturday, September 16, 2006

Exam dan Vote!

Exam!

Itulah perkataan yang mungkin agak sesuai untuk students kat IPT termasuklah saya yang menjadi ahlinya. Jadi exam adalah satu lumrah yang patut kita lalui untuk menentukan halatuju dan masa depan kita sebagai manusia.

Memang semua exam yang saya ambik agak susah tapi malam tadilah malam yang paling menggerunkan. Paper Advanced Accounting memang nak suruh students bunuh diri. Saya sekadar melihat aksi-aksi kawan-kawan saya selepas habis exam. Ada yang nak menangis, nak bunuh diri(hehehe), membisu, dan macam-macam lagila. Bagi saya, memang exam tu susah tapi nak buat macam mana, namapun paper accounting. Confirm susah. Sepatutnya after exam saya dan kawan-kawan dah rancang nak tengok midnite movie ceruta Heart tapi tak jadi coz semua orang tengah tension. Jadi terperaplah kat dalam bilik.


Exam lagi!

Satu lagi bencana exam pada hari Isnin ni. Paper Costing pula nak suruh students bunuh diri kali kedua. Macam-macamla gelagat students accounting nanti. Tapia apa-apapun saya doakan semua akan buat dengan betul-betul. Jangan fikir, soalan tu susah. Mesti boleh jawab punya. Ok. Good Luck


UIAM tercemar!

Itulah perkataan yang sesuai untuk UIAM yang dipimpin oleh Aspirasi di kampus. Mungkin kempen SRC tak sehebat macam MPP uni yang lain. Tapi itulah yang berlaku bila Pilihanraya kat UIA, celaan, kutukan, hinaan dan menunding jari antara satu sama lain. Ingatlah, kita semua warga UIA. Sesiapun yang menang, jangan hancurkan uni kesayangan kita ni.

Untuk students yang nak vote nanti, pilihlah pemimpin yang boleh mewakili suara students dan menyelesikan serta menjaga welfare kita bukan jaga poket sendiri.

Undilah untuk masa depan bersama. Pilihlah dengan bijak dan tunaikan tanggungjawab sebagai pelajar

We unite for Islam!

No comments: