Friday, September 08, 2006

Berubah demi masa depan

Hidup manusia tak lepas dari melakukan kesilapan. Mungkin itu juga yang berlaku kepada saya yang bergelar manusia. Anda, saya, dan kita semua tak lepas dari melakukan kesilapan. Yang membezakan kita hanya bagaimana kita menangani kesilapan itu. Mungkin anda lebih baik dari saya, dan mungkin juga saya lebih baik dari anda. Terimalah seadanya seseorang itu, masing-masing ada kelemahan dan kekuatan.

Semua itu berlaku kepada saya yang masih bergelar hamba Allah dan masih perlukan petunjuk dariNya. Sebagai anak, kawan, hamba tuhan, tutor, student, dan part time worker, saya memohon ampun dari hujung rambut (ada lagike?) hingga hujung kaki. Terimalah seadanya walau bagaimana keadaan saya sekalipun. Terima seadanya.

Dengan sokongan dari famili dan kawan-kawan, saya ingin berubah ke suatu tahap yang lebih tinggi. Thanks a lot kepada kawan-kawan yang menyokong insan naïf bernama Johari Johan Aripin ini. Berubah menjadi insan dan anak merdeka yang mampu menjadi insan terbaik di muka bumi ini.

Berubah demi masa depan. Sokonglah dan terimalah seadanya. Kalian adalah segalanya bagi saya.

No comments: