Friday, May 15, 2009

berjiwa rakyat

Semua orang becakap mengenai rakyat.Mahu jadi rakyat berguna kepada raja dan negara kononnya.Ada yang mahu jadi pemimpin berjiwa rakyat tapi cuma berjumpa bila musim mengundi tiba.Alahai pemimpin yang 'berjiwa rakyat'.Bangunlah kerana rakyat Tanah Melayu sudah pandai menilai mana baik mana palsu.

Kepada rakyat semua, pilihlah pemimpin yang benar-benar berjiwa rakyat.Bukan pilih ikut perasaan kamu terhadap pemimpinnya.Ada faham?Tepuk dada tanya lah selera.

Hari ini hari terakhir aku di Brickfield. Aku akan merindui orang-orang yang ingin merindui aku.Aku pun mencuri masa untuk menulis dan harap keadaan ini akan kekal sampai bila-bila.





p/s Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru yang banyak membantu melahirkan pemimpin yang berjiwa rakyat. Kalau diingat, Cikgu Husni, kamulah cikgu yang membentuk aku menjadi orang yang berilmu.Semoga jasamu dikenang.

No comments: