Thursday, June 18, 2009

Kehidupan sebagai Pilihan Kasih orang

Drama drama drama...sekarang musim drama.

Kehidupan ini penuh dengan drama. Ada kisah suka, ada kisah duka. tapi yang paling penting kita semua adalah pelakon di atas pentas ini. Jadi, kenapa nak berebut-rebut pergi ke audition rancangan realiti untuk menjadi pelakon?

Kenapa terlalu ghairah untuk menjadi anak wayang atau menjadi pilihan kasih orang? Itu semua mainan manusia. Siapa manusia untuk memilih kita sebagai pelakonnya? Bukan Tuhan itu lagi berkuasa memilih kita sebagai anak wayangNya? Tak cukup berbangga ke? Aku sudah terlalu berbangga menjadi anak wayang selama 24 tahun ini.

Suka?
Duka?
Pilu?
Apa lagi?
Semua sudah aku rasa.

Cuma kita perlu beringat, bukan kita sahaja pelakon ini. Aku, kau, dia, semuanya. Jadi beramanlah kita semua. Kita hanya sementara. Tiada yang kekal selain dari Nya.

p/s Jangan lupa saksikan Pilih Kasih di TV2. Aku bukan pelakonnya, tapi aku ada bersama pelakonnya. Untuk mengetahui cuma taip pilihkasih.hypp.tv

No comments: